Recenze ⭑ Matkou ze dne na den ⭑ Rowan Coleman

Obálka: Kateřina Ochmanová
Nakladatelství: Domino
Rok a místo vydání: 2016, Ostrava
Počet stran: 416
ISBN 978-80-7498-130-2

1. díl ze série Sophie Mills

Sophie Mills je dvaatřicetiletá žena, která má vše, na co si vzpomene. Skvělou práci, desítek bot, byt s tím nejlepším nábytkem a skvělé kamarády. Stala se kmotřenkou dvěma dívkám své nejlepší přítelkyně Carrie, ale nikdy nepomyslela, že by na to doopravdy došlo. Carrie zemřela a na Sophii je, aby se o obě dívky postarala. Aspoň do doby, než úřady najdou jejich tatínka…

Kdo mě sleduje, určitě ví, jak moc jsem nadšená z Rowan Coleman. A tak je samozřejmé, že se nechám zlákat další její knihou (která mi navíc trůní v knihovně). Tentokrát jsem se rozhodla pro Matkou ze dne na den, která má navíc ještě pokračování Rodina ze dne na den (recenze bude v nejbližších dnech). Jak se mi kniha nakonec líbila?

Příběh začíná jednoduše, Sophiíným životem, kdy se s ní seznámíme, s její prací a osobností. Poznáme, jaká je, jaké má zájmy a jaký je její život vůbec. A když se seznámí s Tess, kdy se dozví onu hrůznou pravdu, je jasné, že tato žena nebude schopná se postarat o dvě malé děti. Vždyť její život je jen práce a nic víc. O dětech nic neví. Přesto si je vezme domů, její život se změní od základů a Sophie nakonec začne přehodnocovat.

Popravdě, nedokážu si představit, co bych dělala na jejím místě. Za prvé bych byla vyděšená (ještě víc než Sophie) a za druhé bych se o ně určitě nedokázala postarat. A moc jsem tomu nevěřila ani Sophii, ale záhy se ukázalo, že čas udělá své a nakonec by za obě holčičky položila život. A když se rozhodla najít jejich otce, musela nakonec zatnout zuby, aby to dopadlo všechno dobře. Izzy si na tatínka nepamatovala, ale Bella byla zklamaná a naštvaná, a tak není divu, že se bránila, seč mohla. A přesvědčit malé dítě, že tatínek není tak špatný, Sophie prokázala, že i ona to nakonec s dětmi umí.

Do příběhu jsem se začetla skoro okamžitě. Seznámení se Sophií nebylo moc záživné a popravdě až Izzy s Bellou ve mně probudily zvědavost. A Izzy je naprosto kouzelná, některé její nezbednosti mě hodně rozesmály a bavily mě po celou knihu. Tuhle tříletou holčičku jsem si oblíbila, a kdyby v příběhu nebyla, kniha by za moc nestála. Izzy to totiž parádně oživila. Sophie k tomu všemu prochází osobnostní krizí, kdy bojuje sama se sebou a zjišťuje, že o mnohé přichází. Bella s Izzy v ní vyvolaly mateřské city a Sophie se najednou ocitá v milostném trojúhelníku, kdy se musí rozhodnout, která cesta pro ni bude ta pravá.

Závěr knihy je jasný a rychlý. Knihu bych možná zařadila mezi román pro ženy, přece jen je víceméně romantická a od harlequinek nemá daleko. Jen je v mnohem lepším provedení. A ačkoliv se mi Matkou ze dne na den četla velmi dobře, byla to nejslabší kniha. Možná za to může fakt, že je to jedna z prvních jejích knih (aspoň myslím). Ale i tak se mi líbila a rozhodně nechci nikoho odrazovat :)