středa 14. února 2018

Recenze ⭑ Démon z Hex Hall ⭑ Rachel Hawkins

Autor: Rachel Hawkins
Originální název: Demonglass (A Hex Hall Novel)
Přeložila: Tereza Kolesnikovová
Obálka: Vojtěch Kybal
Nakladatelství: Knižní klub
Rok a místo vydání: 2012, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 248
Zdroj: půjčeno
1. vydání
ISBN 978-80-242-3581-3

2. díl ze série Hex Hall – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlého dílu!!

O knize:
Poté, co se Sophie rozhodne podstoupit Odebrání, musí počkat na svého otce, až si pro ni přijede. Čeká několik měsíců, neboť má spoustu práce s Radou. Spolu s Jennou, svou nejlepší kamarádkou a Calem, odlétá do Anglie na Thorne Abbey.

Na Thorne Abbey se dozví něco málo ze své minulosti, pozná zbytek rady, nové lidi z Prodigia a začne tušit, co se kolem ní děje. Nic nevypadá tak, jak by se mohlo na první pohled zdát. Sophie musí začít vybírat lidi, komu může plně důvěřovat. Vždyť ne vše může být takové, jak se na první pohled může zdát…

Můj názor:
Démon z Hex Hall je druhým dílem a já se moc ráda ponořila do toho úžasného světa plných čarodějů a divů. Musím se přiznat, že první díl jsem otevřela trochu s obavami, jestli se to bude dát číst a jestli na to nejsem už moc stará. Ale ukázalo se, že tak není a já se mohla plně ponořit do dvojky. A moc jsem se těšila :)

Je to hodně napínavé, velmi čtivé a vtipné. Sophie opět nezklamala a srší jednu sarkastickou poznámku za druhou. Asi právě kvůli tomu jsem si ji oblíbila. A musím podotknout, že mě to celé tak pohltilo, že jsem knížku zvládla za jeden jediný den! Takže ano, je to vážně dobré. Když se začtete, chcete vědět, jak to celé dopadne, a tak je těžké knihu odložit. Autorka to psala zajímavě, měla pár skvělých nápadů, kterými rozhodně upoutá. A dá se říct, že každá kapitola je taková otevřená, takže prostě otočíte na další stránku a čtete dál.

Co se postav a děje týče… Najdeme jich pár nových, třeba Lara nebo Nick s Daisy. Jiné postavy dostanou víc prostoru, třeba Jenna nebo Cal. Cala jsem si hodně oblíbila. A novou postavou je taky Sophiin táta, i když o něm v prvním díle byla zmínka. James, jak se jmenuje, je takový typický starostlivý taťka, který se chce postarat o svou holčičku. Pro jeho smůlu je to dost pozdě. Já bych k němu nebyla hned milá, jako Sophie. Zase na druhou stranu je vidět, že tak trochu dospěla. Taky musím zmínit Crosse. V prvním díle mi byl protivný, ale zde mi trochu přirostl k srdci. I když jsem tak nějak čekala jeho pohnutky, stejně si mě získal. Ale jen trošičku :)

A děj? No, tak ten byl zapeklitější. Samé zvraty a překvapení. Asi proto mě to tak chytlo. Jak jsem psala o pár odstavců výš, nic není tak, jak se zdá. A to je velké plus. Autorka nám předhodí kousek a záhy zjistíte, že je to vlastně jinak. Dobře, je pravda, že jsem některé věci předvídala. Až tak dobře to neutajila, ale sem to tak nějak patří. A závěr knihy je tak otevřený, že prostě neodoláte a budete si muset přečíst trojku.

Takže pokud jste ještě nečetli a váháte nad něčím z fantasy, ale aby to nebylo na dlouho, Hex Hall Vám můžu doporučit :)

Bodování:

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze, Ivet. Knížku vůbec neznám. Já si už na tyhle knížky přijdu fakt stará :-DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, to já taky :D Ale někdy je fajn vypnout a tyhle knihy jsou na to jak dělané. Navíc jsem se zrovna trefila a ještě je x sérií, které mě aspoň něčím zaujaly a určitě si některé přečtu. I přesto, že by mě toto už nemělo zajímat :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, sérii jsem četla a líbila se mi. Samozřejmě je potřeba ke knize přistupovat, jako příjemné oddechovce. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě a občas je fajn si odpočnout od detektivek, děsivých životních příběhů a vůbec všeho zmatku :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)