sobota 13. ledna 2018

Recenze ⭑ Čarodějnice z Hex Hall ⭑ Rachel Hawkins

Autor: Rachel Hawkins
Originální název: Hex Hall
Přeložila: Tereza Kolesnikovová
Obálka: Vojtěch Kybal
Nakladatelství: Knižní klub
Rok a místo vydání: 2011, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 240
Zdroj: půjčeno
1. vydání
ISBN 978-80-242-3183-9

1. díl ze série Hex Hall 

O knize:
Sophie Mercer je šestnáctiletá čarodějka, která své schopnosti získala po svém otci. Jen se je nenaučila ovládat. Její pokusy jsou žalostné a po školním plese, kde chtěla vykonat dobro, po nezdařeném kouzle byla eskortována na školu zvanou Hex Hall. Je to nápravné zařízení pro Prodigium, tedy čaroděje, vlkodlaky a víly.

Sophie hned první den na škole získá kamarády a nepřátele. Záhy začne zjišťovat, kým doopravdy je a když na Hex Hall někdo začne napadat jiné čarodějné školačky, podezření padne na její nejlepší kamarádku Jenny. Tento svět je pro ni naprosto neznámý, neví, komu může věřit a minulost jejích předků se ji snaží dostihnout…

Můj názor:
Kniha mě zaujala už svým obalem. Je nápaditý a pln očekávání. Přesně taková je kniha. Nápaditá, veselá, kouzelná, pubertální, trochu napětí a akce. Zakoukanost, nenávist, přátelství. Pokud se začtete jako já (což nebude problém), za jeden večer ji slupnete s přehledem. Je totiž hodně čtivá, stránky ubíhají, ani nevíte jak. Prostě něco oddechového. Něco, u čeho nemusíte přemýšlet.

Sophie se v první řadě musí naučit, komu může důvěřovat. To začne zjišťovat už hned v prvních dnech na škole.  Je takové nevycválané tele a svým chováním a průpovídkami dá hned každému najevo, jaká doopravdy je a že opravdu nic neví. To jí podle mě dost škodí. Trocha zdrženlivosti by jí neuškodila. Archer mi byl nesympatický hned na začátku. Libový frajírek, po kterým sice koukají všechny holky, ale přesně tohle je mi protivný. Nic není horší, než nafoukaný, egoistický magor.

Já jsem moc knih tohoto typu nečetla, přece jen jsem už starší ročník a radši sáhnu po něčem jiném. Takže jak mnohým připomíná spoustu jiných knih a stěžují si, že se to víceméně všechno opakuje nebo je to v něčem hodně podobné, já to říct nemohu. Pro mě je to originální a žádnou podobu nikde nevidím. Tím chci říct, že nemám s čím srovnávat a tudíž se mi příběh líbí. Je sice pravda, že je to hodně pubertální (trocha sentimentality neuškodí :)), ale mě to nevadí. Sem tam něco takové není na škodu si přečíst.

Ještě bych mohla zmínit konec knihy. Nebojte, nic prozrazovat nebudu. Jen mi to přišlo moc rychlé. Závěrečná scéna, která by podle mě měla být napínavá a nebezpečná, je rychlá a nudná. Zvláštní, že holka, která nemá potuchy, co je zač, dokáže najednou tak skvěle bojovat a uspět. A je veliká škoda, že to autorka nerozvedla.

Bodování:

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, knihu jsem četla před +- rokem a moc jsem od ní neočekávala. Nakonec jsem ale byla víc než spokojená. Přesně jak říkáš odpočinková a milá kniha s naprosto nádhernou obálkou. :)) I ostatní díly série jsem vážně dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také nic neočekávala, ale dokonale mě dostala :) Plánuji ještě zrecenzovat oba díly, tak se máš na co těšit. A máš pravdu, jsou opravdu dobré :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)