středa 1. listopadu 2017

Recenze ⭑ Ďábel a slečna Chantal ⭑ Paulo Coelho

Autor: Paulo Coelho
Originální název: O Demônio e a Srta
Přeložily: Marie Havlíková; Pavla Lidmilová
Přebal navrhl: Pavel Růt
Nakladatelství: Argo
Rok a místo vydání: 2001, Praha
Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 142
Doporučená prodejní cena: 169,- Kč
Zdroj: knihovna
1. vydání
ISBN 80-7203-346-8

3. díl ze série A dne sedmého... – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize: 
Vesnička Viscous, která se nachází v horách, si žije svým klidným životem. Lidé se obávají její vymření, neboť jejich děti odchází do měst za prací, vzděláním, zábavou a lepším životem. Proto oživí vždy jen v létě, kdy ji navštíví cizinci, kteří sem zabloudí nebo ožije lovem zvěře. Proto je pro ně div, když k nim zavítá uprostřed zimy cizinec.

Tento cizinec nabídne slečně Chantal Prymové deset cihel zlata, za jistých podmínek. Zlato dostane celá ves, pro lepší život, když do sedmi dnů bude z vesnice někdo zavražděn.

Jak moc jsou lidé chamtiví a co všechno jsou pro zlato schopní udělat? A kdo je vlastně onen cizinec a za jakým účelem navštívil právě jejich osamocenou vesnici? Proč má tak ďábelský plán?

Můj názor:
Ďábel a slečna Chantal je závěrečný díl téhle neobvyklé série. Byla jsem hodně zvědavá, jak moc se mi bude líbit a kam ji zařadím. Bude také tak dobrá, jako Veronika se rozhodla zemřít nebo nudná a otřesná jako U řeky Piedra jsem usedla a plakala?

Téměř okamžitě jsem se začetla, neboť je to napsané velmi poutavě. Námět je velmi dobrý, neustále polemizujeme nad dvěma rovinami, mezi dobrem a zlem. Příběh je to velmi napínavý a neustále jsem si říkala, jak toto skončí? Opravdu dokážou někoho zabít nebo odolají? Kde je ona hranice, dokáží ji rozeznat opravdu všichni? Zkrátka jsem byla vtáhnuta do děje a nerada jsem knihu odkládala. Také se Vám honí hlavou myšlenky mezi dobrem a zlem. Jak to dobře popsal sám Coelho: „Co je dobro? A co je zlo? Jak je od sebe rozlišit? Každý má v sobě dobro i zlo, jen je nevyvážené a je jen na nás, jak s nimi naložíme. Co nás ovládne.“

Nejvíce se mi líbilo vyprávění o vesnici Viscos. Jakou historii schovává. Rozmlouvání mezi Ahabem a svatým Sabinem. Nebo o Keltech samotných. A zajímavé bylo také vyprávění o duši, která opustí tělo. Každé náboženství, každá kultura to vnímá jinak. Zajímavé oživení příběhu. 

Tak vidíte, svými čtyřmi body jsem Ďábel a slečna Chantal zařadila mezi ty dvě. Byla hodně dobrá, ale ne zase tak jako Veronika se rozhodla zemřít. Myslím, že za přečtení určitě stojí.

Bodování:

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. :) Já se k autorovi pořád ještě nedostala... :) Musím to napravit. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)