sobota 29. července 2017

Recenze ⭑ Harry Potter a Vězeň z Azkabanu ⭑ Joanne Kathleen Rowling

Autor: J. K. Rowling
Originální název: Harry Potter and Prisoner of Azkaban
Přeložil: Pavel Medek
Obálka: Mary GrandPré
Grafická úprava: Václav Rytina
Nakladatelství: Albatros
Rok a místo vydání: 2008, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 388
Zdroj: moje knihovna
2. vydání tohoto souboru
ISBN 978-80-00-02217-8
ISBN 978-80-00-03334-1 (soubor)

3. díl ze série Harry Potter - zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
Harry se opět vrací do Bradavic. Tentokrát ho však provází jiné nebezpečí. Nebezpečný a šílený Sirius Black utekl z Azkabanu, kouzelnického vězení, odkud není možné utéct. Jenže jemu se to povedlo a Harry s hrůzou zjišťuje, že jde právě po něm. Ale proč? V životě o něm neslyšel a nechápe, co po něm může chtít. Jenže pravda je někdy bolestná, a tak se se svými přáteli znovu vrhá do nebezpečného dobrodružství.

Můj názor:
Třetí díl Harry Pottera, tedy Vězeň z Azkabanu, mi asi nejvíce utkvěl v paměti a s jistotou mohu říct, že je to můj nejoblíbenější díl. Knížku jsem zvládla za tři dny (četla jsem převážně po večerech), což naznačuje tomu, jak byla dobrá. A ke konci byla tak napínavá, že jsem se od ní nebyla schopná odpoutat.

Vůbec poprvé se dostáváme do Prasinek, kde to všechno začne, když to tak řeknu. Harry se díky skvělému Pobertovu plánku (který by se mi mimochodem líbil) dostane do kouzelné vesničky (hlavně v zimě je úžasná) a jako zázrakem se dozví o hrůzném vrahovi zvaném Sirius Blake. Skutečnost je šílená a Harry se s ní těžko smiřuje. O to horší ovšem je, když Sirius dorazí do Bradavic. Škola čar a kouzel je v ohrožení a Brumbál musí vynaložit veškeré síly, aby žáky ochránil. Hlavně Harryho.   

Zatímco mě v druhém díle rozčiloval Ron, svým chováním a nadutostí, ve trojce mě rozčilovala Hermiona. I když musím uznat, teď po určitém odstupu, že její činy měli něco do sebe. Ale stejně… A Křivonožka? Toho bych uškrtila. To není kocour, to je monstrum. I když značně inteligentní. Neville je ještě víc roztomilejší, i když chápu, že hodně lidí svým zapomínáním popuzuje. Ale má své nevinné a nemotorné kouzlo, díky kterému ho prostě musíte zbožňovat a tak trochu i chránit, jestli chápete, co tím myslím.

Abych řekla pravdu, co mě nejvíce nudilo a otravovalo, byl famfrpál. Ať už jsem to četla tenkrát poprvé, nebo teď. Ale tady byl jeden zápas, který mě poprvé bavil. Nebelvír proti Zmijozelu. Konečně se autorka rozepsala a nepopisovala to příliš nudně, nýbrž zajímavě a napínavě. Famfrpál prostě není můj sport a vždy skoro vržu zuby, když přijde na řadu. Ale jak jsem psala, tady to konečně dostalo správný šmrnc a já opravdu chtěla vědět, jak ten zápas dopadne.

Konečný závěr knihy, kdy se Harry s Hermionou vracejí v čase a snaží se vše napravit, je bombastický. Vyjasní se všechny nejasnosti a tajné věci a dovíme se tak i spoustu nového. Navíc jsem si oblíbila Siriuse, jedna z mých nejoblíbenějších postav. A spolu s Lupinem se skvěle doplňují. Díky Siriusovi se Harrymu otevírá nový svět a dostane zářivější barvy. Vždyť na svůj nízký věk si toho prožil už dost.

Harry Potter a Vězeň z Azkabanu je napínavý, čtivý a místy vtipný. Parádní díl, který mě hodně bavil a dokonce si říkám, že bych ho mohla číst stále dokola :) 

Bodování: 

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze, všechny díly HP jsou skvělé a tenhle není výjimkou. Je pravda že od tohohle dílů začíná víc akce a napětí... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) To je pravda, s tímto dílem to začíná být napínavější. Možná právě proto má tolik fanoušků :)

      Vymazat
  2. Jeden z mých nejoblíbenějších :-)
    Kvůli Siriusovi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Taky je to můj nejoblíbenější díl. Kvůli Siriusovi :D

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)