úterý 20. června 2017

Recenze ⭑ Harry Potter a Kámen mudrců ⭑ Joanne Kathleen Rowling

Autor: J. K. Rowling
Originální název: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Přeložil: Vladimír Medek
Obálka: Mary GrandPré
Grafická úprava: Václav Rytina
Nakladatelství: Albatros
Rok a místo vydání: 2008, Praha
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 288
Zdroj: moje knihovna
2. vydání tohoto souboru
ISBN 978-80-00-02215-4
ISBN 978-80-00-03334-1 (soubor)

1. díl ze série Harry Potter

O knize:
Harry Potter je malý klučina žijící v mudlovské rodině. Ale jen do chvíle, dokud neoslaví své jedenácté narozeniny. Toho dne se dozví, že je kouzelník a svět se pro něj rázem změní. Nemůže se dočkat, až opustí na několik měsíců svou tetu se strýcem a jejich syna a vyrazí do Bradavické školy.

Ve škole pozná spoustu nových dětí, s některými se spřátelí, s některými ne. Brzy zjistí, komu důvěřovat a na koho si dávat pozor. A tak je to i s profesory. Jenže ho dostihne dávná minulost, spojená se smrtí jeho rodičů. Jak se probojuje školním rokem, famfrpálem a kdo a za jakým účelem chce získat Kámen mudrců?

Můj názor:
Pamatujete si to šílenství, když vyšla první kniha Harryho Pottera? Také jste propadli jeho kouzlu a kupovali jednu knihu za druhou a nadšeně četli a četli? Já se mezi ty šťastlivce počítám. Čekala jsem na každý díl a prostě musela vědět, co se Harrymu stane v dalším díle. V roce 2008 vyšel poslední díl a my mohli jen áchovat, jak tahle série skončila. Já se ale rozhodla pro znovu otevření a oprášení této úžasné série. Tak se pojďme podívat na první díl :)

Protože už mám celou sérii za sebou, v kostce samozřejmě vím, jak to celé dopadne a kdo je na čí straně. A i přesto, že mě žádné překvapení nečekalo, krásně a rychle jsem se začetla a otáčela jednu stránku za druhou. Paní Rowlingová má opravdu spisovatelský dar, když Vás chytne, tak už nehodlá pustit. Ráda jsem se znovu ponořila do tohoto úžasného kouzelnického světa a spolu s Harrym poznávala ty neskutečné věci.

Jako vždy, nejsympatičtější z naší trojky mi byla Hermiona. Neměla to ze začátku lehké, přece jen je to šprtka, která se hned vytahovala. Ale pak dostala i ona šanci, aby se ukázala jako skvělá kamarádka. Je chytrá a její bystrost těm třem bude prospěšná. Když se podívám na ty ostatní postavy, jsou skvěle popsány a dokonale zapadají do tohoto příběhu. Ihned poznáte, kam je přiřadit. Jestli budou Harryho kamarádi nebo mu nebudou škodit. A to se týče i dospělých.

Stále si lámu hlavu, kam na všechny ty nápady Rowlingová chodí. Vytvořit něco tak kouzelného a neskutečného, to musíte mít obrovskou fantazii. Celý ten kouzelnický řád, Bradavice, všelijaká kouzla nebo famfrpál. Díky té lehkosti, s jakou píše, máte pocit, že prožíváte všechno to dobrodružství s Harrym. A když knihu zaklapnete, je těžké se vrátit zpět, do našeho světa.

Ráda jsem se znovu začetla do prvního dílu a ráda se k němu budu vracet. Pokud někdo z Vás patří mezi tu malou hrstku, kdo o tomto čaroději ještě nečetl, neváhejte. Doporučuji každému, kdo chce na chvíli vypnout a zároveň zažít něco neuvěřitelného :)       

Bodování:

8 komentářů:

  1. Já se přiznávám, Harryho jsem nečetla a myslím, že už asi číst ani nebudu. Nějak se mi to šílenství kdysi vyhlo a dodnes mě nic nedonutilo si přečíst byť jediný díl. Filmy jsem samozřejmě viděla a to je možná důvod, proč se mi nechce pouštět do knih. Ale nikdy neříkej nikdy :-) Jinak tvá recenze je pěkná jako ostatně vždy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, nikdy neříkej nikdy. Taky se mi něchtělo do pár knih a nakonec mi to nedalo a byla jsem mile překvapena :) Filmy jsou také dobré, ale na knihy to prostě nemá. Ve filmu v některých věcech odbočili a něco přidali. Knižní podoba je jiná, více živá a víc jsem pochopila některé části.
      Děkuji za milý komentář a za pochvalu :)

      Vymazat
  2. Harryho jsem milovala a pořád miluju. Už je to dávno co jsem celou sérii četla, ale jak vidim tvou recenzi, úplně mám chuť znovu se začíst. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě navnadila na opětovné čtení :) Pokud se tak opravdu stane, ráda bych si přečetla i tvůj názor :)

      Vymazat
  3. Všechny díly HP mám v knihovně (ta starší vydání, z nových vydání a těch nových knih jsem si zatím nic nepořídila). Asi před pěti lety jsem přečetla jeden díl a tím jsem skončila. :D Mám v plánu se do knih pustit hezky od začátku a konečně odhalit ten rozdíl film/kniha. Těším se na to, ale pořád je tolik knížek, že bych potřebovala být čtenářem z povolání a nedělat nic jiného. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Starší vydání má brácha a z těch jsem četla Harryho tenkrát poprvé. Přítel mi pak nadělil na Vánoce tady to a jsem za to ráda (hlavně že mi říká paní :D). Nové knihy nemám a nevím, jestli budu pořizovat. Ale určitě bych si je ráda přečetla :)
      Určitě rozečti, stojí to za to :) A čtenářem z povolání bych také chtěla být. To je výborný nápad, heleď :D
      Děkuji za komentář :)

      Vymazat
  4. Já orwstoze uz knihy mame kupují každý listopad novou ilustrovanou edici HP a jsou to poklady moje! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta ilustrovaná edice musí být úžasná. Třeba se jednou taky rozhoupám :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)