středa 22. března 2017

Recenze ⭑ Paní jezera ⭑ Andrzej Sapkowski

Autor: Andrzej Sapkowski
Originální název: Pani jeziora
Přeložil: Stanislav Komárek
Ilustrace: Jana Komárková
Obálka: Michal Ivan
Grafická úprava: Lukáš Tuma
Nakladatelství: Leonardo
Rok a místo vydání: 2012, Petřvald u Karviné
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 560
Zdroj: půjčeno
Doporučená prodejní cena: 349,- Kč
4. vydání
ISBN 978-80-85951-74-5

7. díl ze série Zaklínač  - zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
Sudba se má vyplnit do nejmenšího detailu. Had Uroboros se má zakousnout do svého ocasu. Jenže… Bude všechno tak, jak se před několika staletími předpovědělo?

Ciri se díky Věži Vlaštovky dostlala do místa, odkud se musí vrátit zpět a zachránit Yennefer a znovu se setkat se zaklínačem. Jenže cesta není lehká a ona musí překonat tolik útrap a zlomyslnosti, až je celá vyčerpaná. Yennefer je vězeňkyní černokněžníka Vilgefortze a jeho kumpánů a musí snášet urážky a ponížení. Zato Geralt putuje se svou bandou přes půl světa na její záchranu. Mezitím se Emhyr snaží vyhrát svou válku.

Jak tohle celé dopadne? Sudba je předpověděna a had Uroboros je téměř u konce...

Můj názor:
Paní jezera uzavírá celý příběh o princezně Cirille a jejím osudu zvaný Geralt. Je to napínavý příběh, který Vás nenechá na pochybách. Je dobrodružný, veselý, ale i smutný a troufám si tvrdit, že v určité části si budete napětím rvát vlasy. Jak to tedy s Ciri dopadlo?

V tomto díle se prolíná několik časových linií, kdy se dostáváme do daleké budoucnosti a můžeme jen hádat, kdy se tak děje. Buď se nám příběh snaží přiblížit Nimue se snílkou Condwiramurs, písař Jarre nebo třeba maršál Menna Coehoorna se svými kadety. Zprvu to může působit rušivě, ale když si zvyknete, toto přeskakování se Vám zalíbí. Dodává to příběhu na čtivosti a zvědavosti.

Také se mi líbilo, když Ciri putovala v mezičase. Tyto kratičké, ale přesto zásadní útržky (dalo by se říci), byly kouzelné. Nebezpečné, ale přesto zajímavé. Jak příhodně se Geralt s Ciri sešli na hradě ve skoro stejný čas. Boj Geralta a Vilgefortze, Ciri a Bonharta. Při těchto částí jsem se rozhodně nenudila a přečetla je téměř bleskově.

Když jsem tenhle díl četla poprvé, nechápala jsem konec. Pro mě to bylo moc otevřené a zmatené. V hlavě jsem měla guláš a vlastně nevěděla, jak to nakonec dopadlo. Možná jsem to zcela nepochopila i teď, ale zásadní rozdíl jsem zaznamenala. I když to skončilo smutně, jsem s tím smířena a dokonce se mi to líbilo. Proto si myslím, že kvůli konci musíte Paní jezera dát aspoň dvě šance. Mnohé pochopíte a budete ukojeni :)

Další věc, kterou bych chtěla zmínit, je fakt, že i když jsem Zaklínače kdysi četla, stejně jsem si nepamatovala některé věci. A tady je jistá informace, která mi vyrazila dech. Díky té informaci Vám vše zapadne do sebe, jen kroutíte hlavou a zprvu si říkáte "To snad ne?!?". Ale přesto, jak ráda bych se o ni podělila, ale to bych vyzradila příliš mnoho. Tajemství samotného Emhyra je šokující a nečekané. Zase na druhou stranu, bez těch tajemství by to nebylo ono :)

Přiznávám, že to mělo své mouchy a některé části byly nudnější a zdlouhavější. Nic to ale nemění na faktu, že Paní jezera je výborné fantasy, které Vám zpříjemní čas. Sapkowski prostě umí, takže rozhodně doporučuji! :)

Bodování:

4 komentáře:

  1. Už jsem ti to určitě psala, Zaklínač je oblíbený bráchovou manželkou a já když čtu tvoje recenze, lituji, že jsem to ještě nečetla!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psala :) Však nevadí, do Zaklínače se můžeš pustit třeba zítra nebo za měsíc. Nikdy není pozdě ;)

      Vymazat
  2. Dnes se mi do rukou dostal první díl a vzpomněla jsem si na tebe, uvrtala jsi mě do něj! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, tak to jsem ráda, že Zaklínače zkusíš. Věřím, že se bude líbit a pak si ráda přečtu tvůj názor :)

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)