neděle 25. prosince 2016

Nové knihy v mé knihovně #2

Tento článek uveřejňuji se zpožděním. Ve čtvrtek mi totiž přišly knihy z buxu, co jsme si s bráchou objednali a já nějak nestíhala je vyfotit a zasednout k noťasu. Tentokrát mi jich přišlo 7. Samozřejmě z nich mám radost a stály mě něco kolem 11 stovek. Přesné číslo si už nepamatuji.
Velká iluze je kniha napsaná Mikem Waltarim a já upřímně věřím, že se mi bude líbit. Hned po jejím vydání jsem na ni byla zvědavá a po přečtení několika recenzí mi bylo jasné, že si ji určitě koupím. Já bych si ji ale koupila i tak. Abych měla jeho knihy kompletní :)
Anotace:
Redaktor Hart potká v Helsinkách známého a oba spolu odejdou do salonu paní Spindellové. Zde se seznámí se zahořklým spisovatelem Hellasem a krásnou Caritas, do níž se na první pohled zamiluje. Milostný trojúhelník vždy znamená problémy…

Sofi Oksanen má za sebou už pěknou řádku vydaných knih. Několik ocenění, Očista byla dokonce zfilmována a převedena na prkna (nevěříte? já také ne). A právě Očista mě přivedla na tuto úžasnou autorku. Ji si musíte oblíbit, ať už chcete nebo ne. Nedávno vydali novinku zvanou Norma a já vůbec neváhala.
Anotace:
Hlavní postavou nového románu Sofi Oksanen je mladá žena Norma Ross, která bydlí v helsinské bohémské čtvrti Kallio. Je osamělá, avšak osamělost je částečně dobrovolná. Jediným blízkým člověkem, a také jediným, kdo znal Normino tajemství, byla její matka Anita. Ta spáchala sebevraždu skokem pod metro… Po pohřbu kontaktuje Normu neznámý muž a přesvědčuje ji, že je i v jejím zájmu si s ním promluvit. Strhující thriller z pera známé finské spisovatelky.

Letos také vyšel 18. díl Anity Blake, a to Flirt. Nevím, zda jsem udělala dobře, když jsem skončila u 13. Ale počítám s tím, že to jednou dočtu. Tohle byla prostě povinnost. A byla jsem překvapena, jak málo má stránek.
Anotace:
Za Anitou Blakeovou dorazí perspektivní klient Tony Bennington, který zoufale touží nechat povolat z mrtvých svou nedávno zesnulou milovanou manželku. Anita o lásce něco ví. A o ztrátě ví všechno. Ale také ví, že Tony Bennington odmítá pochopit, že stvoření, které může z hrobu paní Benningtonové povolat, nebude mít s půvabnou zesnulou mnoho společného. Truchlící vdovec však pravdu odmítá slyšet a neváhá udělat cokoli, jen aby Anitu k oživení své ženy přinutil…

Určitě jste si už všimli, že jsem milovnicí muminků. Tatínek píše paměti také vydali nedávno a narazila jsem na tuhle malinkou knížečku čistě náhodou. Už teď se nemůžu dočkat, až se do ní začtu a nechám se unášet příhodami muminka, Šňupálka, slečny Ferky a jejich přátel. Pevně doufám a věřím, že v tomto provedení vydají zbylé díly, abych to měla pěkně kompletní. Na tyhle drobky se prostě nemůžu vynadívat :)
Anotace:
Jednoho letního dne se muminkův tatínek pustí do psaní pamětí. Vzpomíná na bouřlivé mládí plné nádherných snů a velkých činů. Líčí, jak utekl z nalezince, neohroženě se vydal do světa a s novými kamarády Bedřiškem, Piplou a Kryšánkem podnikl dalekou a nebezpečnou plavbu na neznámý ostrov, a poté z mořských vln zachránil budoucí muminkovu maminku. Přečtěte si jeho podivuhodná dobrodružství.

Posledními knihami je vlastně taková rarita. No, to je špatné slovo... Dlouho jsem přemýšlela, co bych si mohla ještě objednat, když v tom mě napadlo, že bych se mohla podívat na Edgara Allana Poea. A hle, objevila jsem tři nádherné vydání knih Jáma a kyvadlo a jiné povídky, Příběhy Arthura Gordona Pyma, Zánik domu Usherů a jiné povídky. No nejsou kouzelné? Škoda, že neměli ještě Havrana. Z těhle kousků jsem měla asi největší radost, a to ještě nevím, zda se mi Poe bude zamlouvat.
Anotace Jáma a kyvadlo a jiné povídky:
Titulní povídka Jáma a kyvadlo vypráví v první osobě příběh nevinného vězně, který je bezdůvodně španělskou inkvizicí podrobován těm nejkrutějším formám mučení, při kterých ale netrpí tolik jeho tělo, jako jeho psychika.

Anotace Příběhy Arthura Gordona Pyma:
Jediný dokončený román amerického prozaika Edgara Allana Poea vypráví příběh Artura Gordona Pyma, který se z touhy po dobrodružství tajně vydá na moře. Jeho přítel, syn námořního kapitána, jej skryje na lodi a tají jeho přítomnost před ostatními, dokud nebudou dostatečně daleko. Záhy však na lodi vypukne vzpoura, při níž je povražděna původní posádka a Arturovo dobrodružství se změní v noční můru a nekonečný řetězec hrůz, z nichž některé se ani nezdají být z tohoto světa. Konec napínavého románu nechal Poe záměrně otevřený.

Anotace  Zánik domu Usherů a jiné povídky:
Druhý svazek vybraných povídek Edgara Allana Poea, zakladatele žánrů horor, detektivního románu a science-fiction je uveden mysteriózním příběhem o tajemném domě Usherů, který vyzařuje silnou negativní energii a jakousi podivnou mocí ničí všechno živé, co v něm přebývá.
Četli jste nějakou ze zmíněných knih? Nebo se chcete do nějaké pustit? Já je zatím odložila na dobu neurčitou, ale budu se snažit je otevřít co nejdříve :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)