úterý 13. září 2016

Recenze ⭑ Poslední přání ⭑ Andrzej Sapkowski

Autor: Andrzej Sapkowski
Originální název: Ostatnie życzenie
Přeložili: Stanislav Komárek, Jiří Pilch
Ilustrace: Jana Komárková
Obálka: Michal Ivan
Grafická úprava: Lukáš Tuma
Nakladatelství: Leonardo
Rok a místo vydání: 2011, Petřvald u Karviné
Vazba knihy: brožovaná
Počet stran: 344
Doporučená prodejní cena: 249,- Kč
Zdroj: půjčeno
2. vydání (rozšířené a upravené)
ISBN 978-80-85951-65-3

1. díl ze série Zaklínač

O knize:
Geralt z Rivie je zaklínač, který bojuje se všemi možnými příšerami, které otravují lidem život. Jenže to nemá tak jednoduché, jak si mnozí myslí. Byl vychován mistrem, bez rodiny, v ústraní jako další děti, které byly speciálně vybrány. Lidé se ho bojí, nepřátelí s ním… A mnohdy si pletou jeho služby s úplně něčím jiným. Kolikrát musí vysvětlovat, co je jeho práce a co ne. A tak chodí od města k městu a vraždí upíry, bazilišky, strigy, kikimory nebo mantichory. Vydělává si tím na živobytí a jen pár skutečných přátel si ho váží.

Můj názor:
Zaklínač? Hodně jsem o něm slyšela nebo četla. A nebýt mého přítele, asi by u toho ještě dlouho zůstalo. A to by byla chyba. Zaklínač se čte velmi rychle. Je zábavný a poutavý. Je to něco zcela jiného, než co jsem doposud četla.

Kniha začíná prologem, který s Geraltem nemá nic společného. Teda vlastně má. Asi jsem trochu natvrdlá, ale až teď mi došlo (až po druhém čtení), o čem ten prolog vlastně je. A až teď se mi líbí o něco víc. Kniha je také prolínána Hlasem rozumu. Je to jakoby jedna povídka, která je ale rozkouskovaná. Pokaždé, když si Geralt na něco rozpomene nebo se zapře s někým do hovoru, v další povídce se dovíme, jak to tenkrát vlastně bylo.

Geralt se seznámí z Yennefer, putuje s Marigoldem (někdy bych ho vážně uškrtila), bojuje s nestvůrami a potká se s Pavetou, matkou Ciri. Už tady vlastně můžeme nahlédnout do budoucnosti. Do sudby, která zasáhne zaklínačův život víc, než by mu bylo milé. Ale opravdu je to tak?

Podle mě je to oddechové čtení. Jsem ráda, že jsem Poslední přání znovu otevřela. Můžu se unášet jeho poutí, víc si ho užít. Moc dobrý díl. I když to vlastně ani žádný díl není. Jen povídková knížka o zaklínači.

Knize jsem dala sice jen 4 hvězdičky, ale tu poslední si schovávám pro ty lepší díly :)

Bodování: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený čtením příspěvku a případným komentářem :)